niedziela, 3 lipca 2016

TBR na wakacje 2016!

Follow my blog with Bloglovin


Cześć,

jestem strasznie podekscytowana, ponieważ jest to pierwszy post tego typu na moim blogu, a bardzo chciałam go zrobić. Mianowicie przychodzę z TBR na WAKACJE.

Wakacje się zaczęły, a ja nie wstawiłam jeszcze posta o książkach, które będę podczas ich czytała.

Lato to czas kiedy wszystkie książki, które stoją nagromadzone na pułkach, nie tknięte, ponieważ ważniejszy był sprawdzian, czy kartkówka zostają wreszcie otrzepane z kurzu i przeczytane.  Przynajmniej tak jest w moim przypadku. Dlatego większość z tych książek od jakiegoś czasu stoją na mojej półce.

W to lato mam zamiar przeczytać co najmniej 12 książek (zawsze moje plany mogą się troszkę zmienić i może przeczytam ich trochę więcej).

1. Harry Potter i komnata tajemnic 2. Harry Potter i więzień Azkabanu 3.Harry Potter i Czara Ognia / J. K. Rowling

Nie muszę nikomu przedstawiać tej serii, każdy o niej słyszał, a ja w te wakacje mam zamiar przeczytać co najmniej 3 tomy.





















4. Więzień Labiryntu James Dashner

Opis: Thomas niewiadomym sposobem znajduje się w tajemniczym Labiryncie. Nie pamięta nic ze swojej przeszłości. Mieszkańcy są zdani na siebie, próbują odgadnąć, kto i z jakiego powodu umieścił ich w tym miejscu. Sprawy zaczynają się komplikować kiedy pojawia się w ich obozie dziewczyna, ponieważ w Labiryncie przebywają sami chłopcy.
 *                                    *                                      *
Tą pozycje mam na półce na prawdę długi okres czasu, zaczęłam ją czytać i bardzo mi się spodobała, ale potem poszła w odstawkę i zapomniałam, że mam ją na bibliotece nie przeczytaną.
(będzie recenzja)
 


 5. Wybrana Naomi Novik

Nic nie wiem o tej książce, ale przykuła moją uwagę w szczególności przez okładkę i to, że jej miejscem akcji jest Polonia. Mam nadzieję, że to będzie świetna lektura i że główna bohaterka nie będzie męcząca. ( będzie recenzja)
 6. Misja 100 Kass Morgan

Opowieść s-f. 300 lat po spustoszeniu Ziemi, setka przestępców, została na nią zesłana, aby dowiedzieć się, czy ludzie będą bezpieczni tam mieszkając. Niestety jak to zwykle bywa, nie wszystko idzie po myśli bohaterów i przestępcy są w wielkim niebezpieczeństwie. (będzie recenzja)














 7. Szklany miecz Victoria Aveyard

II tom sagi Czerwonej Królowej. Żeby nie spilerować, dla tych powiem tylko, że opowiada ona o świecie, który dzieli się na Srebro krwistych (ludzi posiadających różne moce)  i na Czerwono krwistych (ludzi nieposiadający mocy). Srebrni mają władzę i pieniądze, a Czerwoni klepią biedę. Główna bohaterka, czyli Mare Barrow ma czerwoną krew, ale okazuje się, że posiada również moce, które są przeznaczone jedynie dla Srebrnych. Dziewczyna jest więźniem samego króla, który obawia się, że dziewczyna może stać się zabójczą bronią w rękach rebeliantów, dlatego przyjmuje ją pod swój dach. Co się stanie z Mare? Co pokaże jej czas? Jakie tajemnice kryją się w tym niebezpiecznym świecie?
 8. Światło, którego nie widać Anthony Doerr

Nie chcę nic pisać o tej książce, ponieważ większość osób, które ją przeczytało uważają nią, za coś niezaprzeczalnie wyjątkowego, dlatego zostawię miejsce na opis puste.
9. Angelfall Susan Ee

Opowieść apokaliptyczna o aniołach, które schodzą na ziemię i powodują nie byle jakie zamieszanie.

Moja koleżanka poleciła mi tę książkę, dlatego jestem bardzo ciekawa co kryje się pod tą śliczna okładką.













10. Lekcje z pingwinem Tom Michell

Niestety nie pokażę wam okładki, ponieważ dopiero dzisiaj zamówiłam tę książkę, a zdjęcia z internetu nie chcą się wyświetlać, więc póki co nie ma zdjęcia.

W latach 70. pewien Argentyńczyk spacerując po ojczystej, plaży napotyka na swojej drodze martwe pingwiny zabite przez ropę naftową. Jeden z pingwinów żyje, a nasz bohater postanawia, że zaopiekuje się tym biednym stworzeniem.

Uważam, że ta książka ma w sobie potencjał i mam nadzieję, że mi się spodoba.

11. Czas żniw Samantha Shannon

Nie potrafię cokolwiek o tej książce napisać (przynajmniej w tym momencie), ponieważ nawet jej opis na empik.com jest o wiele lepiej stylistycznie napisany, niż moja chaotyczna wypowiedź na temat czegokolwiek. Zostawiam wam więc link do empik.com i życzę miłego czytania.














12. Król kruków Maggie Stiefater   link do zdjęcia i opisu tutaj

Nareszcie nadszedł czas, abym sobie trochę pomarudziła. Pewnego dnia wchodzę na stronę empika i ta książka jest niedostępna, a na dodatek nie ma jej w moi mieście. Drugiego dnia wchodzę na stronę empika i książkę można kupić NORMALNIE, a co Zuzia robi nie kupuje jej, bo jej się nie chce. Trzeciego dnia jest niedostępna w żadnym miejscu w moim mieście, ani w empiku, a czwartego jest dostępna jedynie w jednej księgarni w moim mieście. To naprawdę denerwujące, kiedy nie możesz kupić książki, która naprawdę bardzo ci się podoba.

Wracając do książki, jednym z powodów, dlaczego chcę ją przeczytać jest fakt, iż w tytule znajduje się słowo KRUK, a tak się składa, że jestem Krukonem i uwielbiam kruki. Drugi powód dlaczego chcę ją przeczytać, to filmiki takich booktuberek jak lilacwix i Aliska czyta. One bardzo chwalą sobie tę książkę i serię, mówiąc, że jest to seria wszech czasów. Trzeci powodem są posty na zagranicznym tumbrze, gdzie wszyscy wychwalają tę serię.

Myślę, że trzy powody twierdzące o tym, że ta seria jest naprawdę dobra, to znak dla wszystkich książkoholików żeby zainteresować się tymi książkami.

 *                                                                                  *                                                                       *

Chciałabym napomnieć, że już za kilka chwil zacznie się bookAThon.

Pozdrawiam was serdecznie, buziaki, pa.  
             

 

5 komentarzy:

  1. Musisz przeczytać "Czas żniw" i "Światło, którego nie widać"! Te książki są czymś absolutnie fantastycznym :) Ja również mam w planach przeczytać w wakacje "Angelfall" (cała trylogia już stoi na mojej biblioteczce, a ja wciąż nie mogę się za nią zabrać...).

    ¦ http://miedzy-rozdzialami.blogspot.com/ ¦

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas słyszę o "Czasie żniw", że to fenomenalna książka. Zamówiłam ją ostatnio, a "Światło którego nie widać" od jakiegoś czasu mam na półce (nawet trochę zaczęłam czytać) i nie mogę się doczekać kiedy przeczytam te dwa tomiska. ;D

      Usuń
  2. Musisz przeczytać "Czas żniw" i "Światło, którego nie widać"! Te książki są czymś absolutnie fantastycznym :) Ja również mam w planach przeczytać w wakacje "Angelfall" (cała trylogia już stoi na mojej biblioteczce, a ja wciąż nie mogę się za nią zabrać...).

    ¦ http://miedzy-rozdzialami.blogspot.com/ ¦

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że Wybrana ci przypadnie do gustu, bo dla mnie to było wielkie rozczarowanie. Tak samo z Czasem żniw :c. Ale Harry Potter <3. I Misja 100 jest świetna. Nie wiem, czy oglądałaś serial The 100, ale jeśli nie, to zaraz po lekturze zachęcam cię do oglądnięcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, moja koleżanka namiętnie ogląda ten serial, a ja od pewnego czasu zastanawiałam się, czy nie zacząć go oglądać. :D

      Usuń