wtorek, 21 czerwca 2016

Percy Jackson EVERY DAY/ Złodziej pioruna/ #1





Tytuł: Percy Jackson i bogowie Olimpijscy: Złodziej pioruna

Autor: Rick Riordan

Stron: 360

Seria: Percy Jackson i bogowie Olimpijscy

Tom: I

Narracja: pierwszoosobowa

Wydawnictwo: Galeria Książki

Opis (mój): Percy Jackson jest dwunastoletnim chłopcem z dysleksją i nadpobudliwością. Mieszka razem ze swoją mamą i znienawidzonym ojczymem. Chłopiec nie ma łatwo przez swoje dolegliwości zostaje wyrzucony z paru szkół, a jego dysleksja pogarsza się z każdym dniem. Razem ze swoim przyjacielem Groverem stawia czoło codziennym przeciwnością. Niespodziewanie w jego wszystko przewraca się do góry nogami, a Percy ma o wiele większy problem, niż dysleksja, czy nadpobudliwość. Chłopiec musi się chronić przed złem, które go spotkało i razem z przyjacielem oraz mamą, wyjeżdża do tajemniczego obozu, który ma mieć coś wspólnego z jego prawdziwym ojcem. Czy dowie się kim jest jego ojciec? Czy Percy stawi czoła wyzwaniom, które spotkają go w najbliższym czasie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej lekturze.
(link do zdjęcia okładki klik)

Cześć,

na samym początku chciałabym podziękować osobą, które wczoraj udzieliły się na moim blogu w formie komentarzu. Dziękuję serdecznie za dobrą opinię i miłe słowo, bo kiedy zobaczyłam wasze wpisy przez resztę dnia chodziłam z uśmiechem na twarzy i o mały włos się nie rozpłakałam (wiem za bardzo jestem wrażliwa). To tyle tytułem wstępu...

Percy Jackson i bogowie Olimpijscy: Złodziej pioruna to książka drogi.

Mamy bardzo dobrze wykreowane z krwi i  kości.

Fabuła jest niezwykle wciągająca, a książka krótka, więc czyta się ją jednym tchem. Jako odbiorca tej opowieści, którą omawia nam Percy chcemy wiedzieć co będzie dalej, niezwykle nas to ciekawi, ponieważ każda sytuacja jest swojego rodzaju zaskoczeniem.

Wchodzimy w świat mitologi i bogów razem z tytułowym bohaterem. Poznajemy różne postaci z tego świata. Dzięki temu nie mamy podawanych za dużej ilości informacji na raz. Poznajemy mitologię grecką, która jest w podstawie programowej, a która po przeczytaniu takiej lektury zapadnie nam głęboko w pamięci.

Gdy przeczytałam tę książkę byłam w niej zakochana, ale gdy przeczytałam kolejne tomy to wydała mi się trochę gorsza niż pozostałe (co nie oznacza, że nie była dobra).

Rick Riordan cały czas zaskakuje jest to mój ulubiony autor i mam zamiar przeczytać wszystkie jego książki.


 Ocena:


★★★★★★★★





 (jak widać na tym zdjęciu mój egzemplarz jest troszkę zmaltretowany) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz